• Szeryf z Nottingham

Ekscytująca gra o kłamstwie, przekupstwie i przemycie

Wiek 14+
Liczba graczy 3-5
Czas gry ok. 60 minut
97.90
szt. Do przechowalni
Czas realizacji zamówienia do 3 dni
Koszt wysyłki od 9.9
Odbiór osobisty w sklepie (gotówka) 0
Odbiór osobisty w sklepie 0
Paczkomaty InPost 9.9
Poczta Polska - odbiór w punkcie 11.9
Paczkomaty InPost (pobranie) 13.9
Poczta Polska 13.9
Kurier DPD 14.9
Poczta Polska - odbiór w punkcie (pobranie) 15.9
Poczta Polska (pobranie) 17.9
Kurier DPD (pobranie) 18.9

Zamówienie telefoniczne: 607-682-358

Zostaw telefon

Ekscytująca gra o kłamstwie, przekupstwie i przemycie

Gra otrzymała nagrodę Najlepszej Gry Planszowej Origin Awards 2015.

Wiek: od 14 lat 
Liczba graczy: 3-5
Czas gry: ok. 60 minut
Wydawca: Rebel.pl
Projektanci: Sergio Halaban, Andre Zatz
Wydanie: polskie

Uwaga! Najnowsza edycja gry, wyprodukowana we współpracy z Amerykanami z Cool Mini Or Not, zawiera sześć promocyjnych kart Towarów (Złoty Jedwab, Ogień Grecki, Smoczy Pieprz, Oliwa z Oliwek, Ciężka Kusza, Miód Truskawkowy).

"Szeryfie, same kurczaki wiozę, jak babcię kocham!" - powiedział braciszek Tuck, wioząc na wozie dwie bele zakazanego jedwabiu, królewski ser gouda i dwa antałki nieopodatkowanego miodu pitnego, krótko przed tym jak musiał salwować się ucieczką porzucając wóz i wiezione na nim towary.

Chciwość i żądza bogactwa księcia Jana sięgnęły zenitu! Dla zwykłego, uczciwie płacącego podatki kupca godne życie stało się niemożliwe. Oto Szeryf z Nottingham sprawdza wszystkich wchodzących do miasta, czy aby nie wnoszą w obręb jego murów zakazanych towarów. Na szczęście Ty znasz Szeryfa lepiej niż książę. Ten nieprzyjemny, chciwy typ może sprawiać onieśmielające wrażenie, gdy stoi w bramie miasta, ale - bądźmy szczerzy - nawet on spojrzy w drugą stronę, gdy otrzyma sowitą łapówkę. I oto pewnego pięknego poranka przybyłeś ze swoimi towarami na targ do uroczego Nottingham. Jedyną przeszkodą stojącą na drodze do uczciwego zysku jest Szeryf. Musisz go sprytnie oszukać albo bezczelnie przekupić. Ewentualnie możesz spróbować... powiedzieć prawdę!

NA CZYM POLEGA GRA?
W grze "Szeryf z Nottingham" wcielasz się w rolę kupca starającego się dowieźć swoje towary na miejski targ. W tym celu musisz przekonać Szeryfa, aby Cię wpuścił - i to za (prawie) każdą cenę!
Jeśli wieziesz ze sobą smakowite dobra, które jako prawy obywatel chcesz sprzedać na targu, aby urozmaiciły królewskie uczty, to nie masz się czego obawiać. Wystarczy zadeklarować faktyczną ilość i rodzaj przywożonych towarów, a w razie kontroli otrzymasz dodatkowo rekompensatę za marnowanie Twojego cennego czasu. Jeśli zaś przewozisz kontrabandę, albo co gorsza próbujesz wwieźć do zamku i sprzedać królewskie dobra, których spożywanie zostało zarezerwowane wyłącznie dla króla i jego świty, to możesz mieć niemały problem, gdy trafi Ci się kontrola. Nie dość, że zostaną one skonfiskowane, to jeszcze zapłacisz grzywnę - tym większą, im więcej zakazanych dóbr przewozisz.
Sprytni handlarze (których władza niesłusznie nazywa przemytnikami) mają jednak swoje sposoby, ale zwiększyć swoje zyski za pomocą datków (niesłusznie nazywanych łapówkami). Wiedzą oni bardzo dobrze, na ile mogą sobie pozwolić i ile wyniosą "opłaty manipulacyjne" przekazywane Szeryfowi. Wiedzą, kiedy należy na wóz zapakować wyłącznie legalne towary, a kiedy pod częścią z nich schować kuszę albo baryłkę pitnego miodu.
W trakcie gry gracze po kolei będą odgrywać rolę Szeryfa i decydować o tym, które torby kupieckie przeszukać, a które przepuścić na targ bez inspekcji. Jeśli podczas inspekcji nie trafią na kontrabandę, to muszą z własnej kieszeni pokryć koszty odszkodowania dla niewinnego kupca. Jeśli natrafią w transporcie na zakazane towary, to przyłapany przemytnik zapłaci solidną grzywnę, która wpada do skarbca Szeryfa, a nielegalne dobra zostaną skonfiskowane.
Zwycięzcą zostanie gracz, który na koniec gry będzie dysponował największą liczbą punktów, zebraną dzięki zgromadzonym pieniądzom i towarom.

ZALETY GRY:

  • Interakcja. Ta gra to czysta, silna interakcja. Największa zabawa z tej gry wypływa właśnie z rozmów, prób przechytrzenia, blefowania, udawania itd.
  • Zasady są tak proste, że można w całości skupić się na tym, co najlepsze w tej grze, czyli próbach przemytu wartościowych kart tak, by na tym zarobić. 
  • Śmiech. To wręcz nieprawdopodobne, jaką dawkę śmiechu "Szeryf z Nottingham" może zaserwować. Wystarczy, że się trochę zrelaksujecie, że choć trochę spróbujecie wejść w swoje role i już jesteście na prostej drodze do płakania ze śmiechu, zwijania się na krześle i bolących mięśni brzucha. Oczywiście możecie próbować podejść do gry całkiem serio i na poważnie. Możecie próbować. ;)
  • Wykonanie. Świetne, klimatyczne grafiki, wysoka jakość wydania, piękne sakiewki. Wszystko to jeszcze bardziej podnosi przyjemność z rozgrywki.

Zawartość pudełka:
216 kart Towarów: 144 karty Legalnych Towarów (zielone), 60 kart Kontrabandy (czerwone), 12 kart Dóbr Królewskich (czerwone ze złotą wstęgą i pieczęcią Szeryfa u dołu) • 110 monet w czterech nominałach • 1 znacznik Szeryfa • 5 Straganów Kupieckich • 5 Toreb Kupieckich • instrukcja + 6 promocyjnych kart towarów

Wymiary opakowania: 255 x 255 x 79 mm

Do kart (222 szt.) można dokupić pasujące koszulki:
Rebel 64x89 mm "Classic Card Game" - opak. 100 szt.
Rebel 64x89 mm "Classic Card Game Premium" - sztywne, opak. 100 szt.
Mayday Standard Card Game Size - opak. 100 szt. 
Mayday Standard Card Game Size Ultra-Fit / Perfect Fit - opak. 100 szt.
Mayday Premium Card Game Size - sztywne, opak. 50 szt.
FFG Standard Card Game - sztywne, opak. 50 szt. 

Podpis
E-mail
Zadaj pytanie